2008年1月18日 星期五

醫療,健康與品質報31號 Health Renaissance No. 31

醫療,健康與品質報31號 Health Renaissance No. 31

2008/01/19 (創刊: 2007/12/25) 主編:鍾漢清

Quote from W. Edwards Deming:
There is no substitute for knowledge.

英語學習:surgical residents hone skills

Surgeons Hone Skills on Nintendo Wii

Playing certain video games on the Nintendo Wii could help surgical residents hone their fine motor skills.

resident (MEDICAL) Show phonetics
noun [C]
US
a doctor who is still training, and who works in a hospital:
She's a first-year resident in oncology at
Boston General Hospital.
See also houseman.

〔米〕 専門医学実習生.

研究

BBC 《獨立報》在頭版報道說,英國一對同卵雙生孿生姐妹可能會幫助解開白血病之謎。這對4歲大的孿生姐妹基因非常相似,但只有一個患上了白血病。因此,通過對她們的對比研究,科學家對這種疾病有了突破性的認識,從而極大地革新了兒童白血病的治療,甚至有可能找出防止患上白血病的方法。

帕金森症 帶導航器行無礙

 
 新加坡義安理工學院和中央醫院合作,研發出一種可以協助帕金森症患者在走路停頓時,透過視覺、觸覺和聽覺三種方式,提醒患者繼續向前走的導航儀器,而且重量僅有一公斤,適合隨身攜帶。 ...( 中央社/新加坡十八日專電詳全文)

Yeast cells open way to longer life

作者:英國《金融時報》克萊夫•庫克森(Clive Cookson) 2008年1月18日 星期五

南加州大學(University of Southern California)的研究人員已將酵母細胞的壽命延長至原先的10倍,同時沒有產生明顯的副作用。他們聲稱,這是有機體壽命延長方面所取得的最高紀錄。研究負責人瓦爾特•朗哥(Valter Longo)表示:"我們正在為健康生命的程式重設奠定基礎。"

這項研究結果將于下周發表在《科學公共圖書館·遺傳學》(PLoS Genetics)雜誌上,內容涉及如何將麵包酵母納入一份限制熱量攝入的食譜,抗擊兩種已知會促進衰老的基因——RAS2和SCH9。

南加州大學的科學家們下一步計畫在醫用白鼠身上進行延長壽命的研究。他們目前還在研究厄瓜多爾的某一特定族群。在這些人的身上,曾產生過類似於上述酵母細胞中存在的基因突變。

By Clive Cookson Friday, January 18, 2008

Researchers at the University of Southern California have extended the life of yeast cells 10-fold, without apparent side effects. They said it was the longest lifespan extension achieved in any organism. "We're setting the foundation for reprogramming healthy life," said Valter Longo, the study leader.

The research, to be published next week in the journal PLoS Genetics, involved putting baker's yeast on a calorie-restricted diet and knocking out two genes – RAS2 and SCH9 – known to promote ageing.

The USC scientists plan next to investigate lifespan extension in laboratory mice. They are also studying a human population in Ecuador with genetic mutations analogous to those described in yeast.

But when dizziness , vertigo or loss of balance is neither self-imposed nor short lived, it is anything but fun. It can throw one's whole life out of kilter, literally and figuratively.

internet

Dr. Google

I can get an appointment with Dr. Google any time

It's a walk-in dental clinic - the sign outside said 'Walk-in patients welcome'.

互聯網裏最容易買到假藥

http://newsletter.dw-world.de/re?l=evxe60I44va89pI7

日本 JUSE

Vision

Create the World of Good Quality

由品質經營創造光明亮未來

 ICHに伴う開発のグローバル化、また厚生労働省の審査体制の改革の中で製薬会社のトップおよび施設長の適切な判断とこれに基づく組織化・効率的な開発戦略が必要とされています。

 我が国では臨床試験を支えるインフラ部門のシステムがまだ不十分であり、これが開発・申請の障害となっているのが現状となっています。 日科技連はこれらを解決する一助として様な教育コースを提供しています。

<2007年度:医薬統計:医療研修>

· 臨床試験セミナー 医薬品開発基礎コース(旧:臨床試験セミナー入門コース)

· 臨床試験セミナー統計手法コース

· 臨床試験セミナー統計:実習基礎コース

· 臨床試験セミナー統計手法専門コース

· メディカルライティング教育コース

· 薬剤疫学セミナー

· 臨床試験セミナー 統計手法入門(1日)コース

· 医薬品市販後担当者基礎コース

· 臨床データマネジメントセミナー(CDMセミナー)

· メディカルライティング実践コース(MW実践)
協賛:日本メディカルライター協会(JMCA

中國

精神病人的囚徒生活
苦於無錢就醫﹐又為防止不測﹐中國一些精神病患者的家人只能將精神病人關在籠子裡﹐而這與中國醫療體系過去幾十年所走的彎路不無關系。

鎘污染與中國工人的全球化代價
將削減成本奉為第一要務的全球化製造體系正損害著產業鏈上的工人﹐在"世界大工廠"裡勞作的中國工人更是首當其衝﹐鎘電池行業就是這一現實的縮影。

目前中国的经济奇迹是以牺牲人的健康、权利为代价的,

为何中国劳资关系紧张?

http://newsletter.dw-world.de/re?l=evxe60I44va89pIc

北京空氣污染對健康和經濟的影響正在加大。北京大學環境科學工作者最近進行的研究顯示﹐僅在2002年﹐北京的顆粒物污染就與25,000人的死亡有關﹐ 造成的經濟損失相當於GDP7.2%2006年﹐在國家環保總局公佈空氣質量數據的中國84個主要城市中﹐北京達到國家空氣質量標準的天數最少﹐而 2007年的空氣質量更是進一步惡化。空氣質量公報的透明度不僅對奧運會期間確保健康的空氣質量至關重要﹐而且對政府著手認真解決日益嚴重的環境危機也是 必要的。

沒有留言: