2012年1月19日 星期四

"black boxes" 黑盒子 是安全的學習之鑰

Road Safety Agency Is Urged to Add Expertise in Electronics Systems

By BILL VLASIC

In its study, a branch of the National Academy of Sciences called on the N.H.T.S.A. to refine its investigative techniques and push for "black boxes" that record data in car crashes.




陳寬仁介紹許多美國軍制與我國的差別。

我們談起前月宜蘭某兵工廠炸死許多專家的慘事。他介紹美國是如何慎重和一板一眼地做這種工作,美國還做許多錄影分析安全的做法,即拆炸彈的在工作時要每一個動作都要說出來……..。他還說在美國參觀 Linear Explosives 公司的防爆牆的構法…….該公司名字很怪,所以有印象。好像是叫McGormickselph,在 Hollister, Calif.山中。從舊金山沿101公路南下不遠左轉入山 。品質月刊有專文(劉伯繩總編時代)。改天去找出來。

沒有留言: